Äntligen hemma

Nu va man äntligen hemma från sjukhuset. Som på uppvaket sa tt jag skulle åka hem vid ca 6. Men så blev det ju inte .(
Men får väll ta allt från början för er som e intrserade.

Va inne på sjukhuset och fixade ett patient kort. För man va ju tvungen att ha det för att få göra operationen.. Sen gick jag upp till operationen. Satt där å lyssnade musik och fick till slut gå in å bytta om. Men blev förvånad att jag behvde äta 12 smärtstillande tableter innan en narkos ?.. Men jag e ju ingen läkare så får lita på dom. Men för att kunna få narkos behöver man en kanlyl. Å kanyl innebär nål å det finns inget värre!!: Men det gick efter mkt om å men ... Å eftersom jag inte fått äta nått sen igår vid 9 så fick jag dropp som jag nu kräks upp.. Inge vidare!!

Men operationen gick fort för mig. Men när man kollade på klockan så tog det ca 2 tim. Från det jag somnade tills jag vaknade. Men sen började allt tråkigt. Vaknade med gryma smärtor!!. Så fick massa smärtstillande men jag tyckte inte det hjälpte nått. Men Nu vet jag iaf vad det är för fel/trasigt i knät.. Menisken va trasigt så dom har tagit bort den trasiga biten och att mitt främre korsband e helt av!: Så ny operation innom kort hoppas jag.. Inge vidare att veta att man behöver gå igenom allt igen!: Å att veta att det inte kommer bli någon fotboll iår. 6 mån rehab. !
Men men


Nu ska jag försöka sova lite.. Mår inge bra så det bästa e nog at sova!:..

Tack för allt stöd. Det värmer!!...


//Tobbe Kosmos

Kommentarer
Postat av: Herr Okänd

Man får beklaga din operation. Vad var det som var trasigt?



Hoppas du kommer tillbaka: världen får aldrig nog med fotbollsspelare!

2008-04-14 @ 22:20:10
URL: http://grabbsnack.blogg.se/
Postat av: Anonym

då var de dags att tänka positivt igen :) 6 månader rehab är ingenting om du jämför med mig igen! :P 9 månader på kryckor, 1år, mer än så rehab. inte så spela fotboll, innebandy, springa inget tills förra året. kan dockl inte än. och som ddu vet, skadan hände 04. :S va förresten o träffade en speciallist från lund idag, hade jättekassa leder och va väldigt överrörlig, kan va därför ja ha så ont av de än och ja ska få mongobandage eller nått o om de funkar ska dom operera. JIPPI, inte. tar 4 månader till. såå ja, va glad! :) och igen, du vet vem som skriver :) hoppas du blir bra snart iaf!:)

2008-04-14 @ 23:02:35
Postat av: ericaleo

usch. korsbandsskador är aldrig kul. har själv varit med om samma sak. korsband som varit helt av. sköter man sjukgymnastiken så brukar man komma tillbaka rätt så snabbt med tanke på att skadan man fått är allvarlig. ofta kommer man även tillbaka starkare än vad man var innan, eftersom man får träna upp alla muskler kroppen (speciellt benen) så mycket som möjligt! :)



lycka till iallafall!

2008-04-15 @ 03:45:37
URL: http://ericaleo.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad läskigt, jag skulle aldrig klara av att bli opererad.. Grymt rädd för allt sånt där.

Hoppas du känner dig bättre snart!

2008-04-15 @ 14:51:57
URL: http://philura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0